De ce au durat asa de mult timp lucrările la Magistrala 5 de metrou?

Punerea în funcțiune pentru publicul călător a Magistralei 5 de metrou consemnează un moment important pentru transportul public în București. Această dată marchează, de altfel și începutul Săptămânii Europene a Mobilității, ocazie cu care sunt promovate forme de transport ecologic precum și faptul că mobilitatea sporeşte în mod evident calitatea vieţii în oraşe. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor reprezintă prima magistrală de metrou construită de la zero de după Revoluție. Noua linie de metrou facilitează legătura locuitorilor din sud – vestul capitalei cu centrul orașului, prin intermediul a 10 stații, pe o lungime de cca. 7 kilometri.

De ce au durat asa de mult timp lucrările la Magistrala 5 de metrou? S-au întrebat mulți dintre utilizatorii transportului public subteran. Iată câteva aspecte care trebuie luate în considerare:

  • Un proiect de investiții de o asemenea anvergură presupune realizarea lucrărilor numai cu respectarea și îndeplinirea tuturor condițiilor impuse, astfel încât transportul călătorilor și funcționarea întregului ansamblu să se facă în deplină siguranță.
  • Sursele de finanțare pentru un astfel de proiect trebuie asigurate în mod constant, ceea ce a fost posibil din momentul în care Metrorex a fost admisă pentru finanțarea din Fonduri Europene (la începutul anului 2013, la circa 2 ani de la începerea lucrărilor).
  • Obținerea anumitor avize și acorduri de mediu s-a realizat cu dificultate, raportat la exigențele reclamate de acceptarea pentru finanțare din fonduri europene.
  • Un alt aspect care a determinat întârzieri și chiar revendicări în instanță din partea constructorilor îl reprezintă modificarea anumitor reglementări de natură tehnică la nivel european, precum și anumite dificultăți tehnice întâmpinate punctual în zona Academiei Militare și Parc Drumul Taberei.
  • Nu în ultimul rând, procesul de realizare a exproprierilor a fost unul destul de laborios și a necesitat destul timp.
  • Pe de altă parte și mobilizarea constructorilor precum și poate o parte din abordările de proiectare nu au condus la soluții mai rapide de realizare a lucrărilor, cu influențe nedorite în execuție.

Acum însă, lucrările au un grad de execuție care a permis punerea în funcție a acestei mult așteptate linii de metrou. Sigur că mai sunt anumite finisaje de completat, câteva accesuri de finalizat în stațiile Academia Militară, Eroilor și Parc Drumul Taberei.

De asemenea, pentru această perioadă de început este posibil să apară și anumite nesincronizări în funcționarea optimă a sistemelor, în condițiile în care din motive externe și nedorite de Metrorex, această magistrală nu beneficiază încă de trenuri noi prevăzute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere și conducere a traficului.

Menționăm că întreaga construcție și toate sistemele au o garanție de minim 5 ani. După 15 septembrie a.c. alături de constructorii acestei magistrale sunt prezenți în stații și salariații Metrorex care sunt instruiți să intervină în scopul asigurării celor mai bune condiții de transport.

Deși punerea în funcțiune a Magistralei 5 de metrou a întâmpinat dificultăți suntem încrezători că publicul călător se va bucura de beneficiile acestui proiect. Cartierul Drumul Taberei are circa 300.000 de locuitori. Raportat la acest număr, capacitatea proiectată pentru transportul călătorilor pe noua magistrală de metrou este de 50.000 călători/oră/sens. În cadrul acestui proiect, Metrorex are în vedere achiziția a 13 trenuri noi de metrou care vor permite micșorarea intervalului de succedare de 6 minute.

Facem precizarea că redistribuirea trenurilor din flota actuală pe noua magistrală, nu va afecta intervalele de succedare de pe celelalte magistrale, întrucât sunt introduse în circulație, trenuri de tip IVA, iar acolo unde este necesar (la orele de vârf de trafic) se vor introduce trenuri suplimentare.

Prin această investiție,  transportul de suprafață, atât cel public cât și cel privat este degrevat, ceea ce conduce la reducerea poluării, reducerea numărului de accidente, limitarea degradării drumurilor, cu implicații importante asupra calității vieții din punct de vedere al condițiilor de mediu și condițiilor generale economico-sociale (realizarea de economii la carburanți și întreținere, reducerea timpilor de deplasare).

În continuare, Metrorex va administra operarea întregului ansamblu al noii linii de metrou și pentru a menține în condiții optime de exploatare, Magistrala 5 de metrou, invităm publicul călător să utilizeze în mod adecvat rețeaua de metrou, să respecte regulile de circulație și cele determinate de pandemia Covid 19.

Numai împreună și comportându-ne în mod civilizat putem păstra nivelul finisajelor, a curățeniei pe Magistrala 5 care nu este o investiție a Metrorex, ci a românilor – cetățeni europeni.

  Nu în cele din urmă, dorim să transmitem mulțumiri tuturor celor care au contribuit la construcția și finalizarea Magistralei 5 de metrou și publicului pentru răbdarea și înțelegerea de care a dat dovadă în tot acest timp.

  Cunoscând că, lucrurile importante pot fi realizate întotdeauna cu oameni și pentru oameni avem încrederea că putem administra, respectiv utiliza în mod responsabil și eficient noua facilitate de transport.

  Așadar, acum în pragul sărbătoririi Zilelor Bucureștiului (19 – 21 septembrie), spunem și noi La mulți ani, bucureșteni! și dorim tuturor călătorii plăcute!

 

Editor online: Florina Manea

Agentia de Publicitate Manpres prin News National nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agentia de Publicitate Manpres prin News National nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Agentia de Publicitate Manpres prin News National îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.newsnational.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Agentia de Publicitate Manpres prin News National în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.newsnational.ro

Următoarea știre

ENEL RECUNOSCUT DREPT LIDER GLOBAL ÎN DIVERSITATE ȘI INCLUZIUNE LA CATEGORIA „UTILITĂȚI ELECTRICE ȘI PRODUCĂTORI INDEPENDENȚI DE ENERGIE” DIN INDICELE „REFINITIV”

vin sept. 18 , 2020
ENEL RECUNOSCUT DREPT LIDER GLOBAL ÎN DIVERSITATE ȘI INCLUZIUNE LA CATEGORIA „UTILITĂȚI ELECTRICE ȘI PRODUCĂTORI INDEPENDENȚI DE ENERGIE” DIN INDICELE „REFINITIV”   Enel a obținut cea mai înaltă poziție în Indicele Refinitiv pentru Diversitate și Incluziune din 2020 în categoria „Utilități Electrice și Producători Independenți de Energie”  Realizatorii indicelui au […]