Interviu cu Alexandra Maria, fondator skincarepro.ro și Președinte al PADIR – Filiala Bihor: “Standardul trebuie să fie întotdeauna excelența!”

Interviu cu Alexandra Maria, fondator skincarepro.ro și Președinte al PADIR – Filiala Bihor: “Standardul trebuie să fie întodeauna excelența!

Pe Alexandra o cunoșteam, ne intersectasem la câteva evenimente de beauty care aveseseră loc în capitală. Este genul de om pe care ai însă senzația că îl știi de foarte mult timp atunci când începe să-ți povestească ceva. Știe cum să-ți capteze atenția, cum să puncteze esențialul și să adune oameni și idei frumose în jurul ei. Povestea ei este, probabil, povestea multor alți tineri din  generația ei. Simplu, fără gesturi teatrale, sorbind din ceașca de cafea aromată, Alexandra lasă amintile să plutească între noi două, ușor, pentru posteritate.

Alexandra a terminat studiile unei facultăți cu profil economic. Ca economist însă, profesând câțiva ani, nu s-a regăsit în acest domeniu. Fiind fascinată de domeniul înfrumusețării, în special de cel legat de îngrijirea pielii, a luat decizia de a schimba complet ceea ce face și de a-și dedica viața dezlegării misterelor “tinereții veșnice”.

15 ani mai târziu, este la fel de fericită de decizia pe care a luat-o, la fel ca în prima zi. Setea ei de cunoaștere și perfecționare i se citește în ochi, iar dorința de a împărtăși cu alții cunoștințele pe care le-a acumulat, o motivează zi de zi.

După ce a avut propriul salon de înfrumusețare în București, a ales să își dedice tot timpul formării de noi profesioniști. Alexandra a lucrat în ultimii 6 ani pentru cea mai mare companie profesională de cosmetice și echipamente din Italia fiind responsabilă de Europa, America de Nord și Asia.

Și, pentru că Alexandra consideră că a lucra cu oamenii din această industrie în vederea perfecționării calităților acestora este o mare provocare, a decis să se alăture PADIR ( Patronatul Antreprenorilor din Industria Înfrumusețării din România) ca președinte al Filialei Bihor.

 

Alexandra, de unde a venit ideea proiectului Skin Care Pro?

Mi-am dorit foarte mult să revin in țară și să aduc un plus valoare educației care se oferă profesioniștilor de aici. În momentul revenirii mele în țară, după o perioadă în care m-am intersectat cu cele mai prestigioase nume în domeniul de beauty, mi-a venit ideea proiectului Skin Care Pro, care s-a concretizat de altfel în www.skincarepro.ro, și care a luat naștere după o atentă analiză a nevoilor pe care le are la acest moment piața de beauty din România.

Domeniul care m-a captivat cel mai mult a fost cel legat de folosirea echipamentelor laser – un domeniu relativ la început în țara noastră, care are o nevoie stringentă de educație.

În ultimii ani s-a văzut un interes tot mai mare către diversificarea serviciilor în estetică și folosirea de echipamente care dau rezultate vizibile de la prima sedință căt și de lungă durată. De aceea, folosirea echipamentelor avansate, estetico-medicale este o realitate tot mai des întalnită în saloane.

Iar programul educațional pe care l-am creat a fost gândit pe mai multe nivele, deoarece utilizarea acestui gen de echipament implică cunoașterea a nenumărate noțiuni de fiziologie, biologie, fizică, dar și cunoașterea multor noțiuni legate de patologiile asociate acestor tipuri de tratamente.

Printre altele, un lucru pe care l-am constatat, a fost lipsa unei legislații care să reglementeze în primul rând normele de siguranță în utilizarea laserelor estetice de clasa 4, cât și o reglementare în ceea ce privește standardul ocupațional. Este de o importanță vitală ca operatorii acestor tehnologii să fie profesioniști bine instruiți care să întrunească anumite criterii atent selectate, iar normele de siguranță și igienă să fie respectate și monitorizate de către autoritățile competente.

De la dorința mea de a aduce lumină și claritate în acest domeniu și legislația lui, a început și colaborarea mea cu Patronatul Antreprenorilor Din Industria Înfrumusețării din Romania – PADIR. Sunt convinsă că într-o perioadă de timp scurtă, împreună vom face progrese reale în această direcție. Acesta este și unul din motivele pentru care am acceptat să devin Președintele Filialei din Bihor.

Că tot ai menționat norme de igienă, datorită pandemiei ne confruntăm cu o situație fără precedent în saloane. Și norme de protecție noi, care trebuie respectate cu strictețe. Ce parere ai despre acest lucru?

Întodeauna am fost și voi fi de parere că multe din aceste norme ar trebui respectate nu numai în pandemie, în situații excepționale, ci tot timpul. Trebuie, evident să fim mai atenți ca niciodată! Dacă fiecare salon respectă cu strictețe aceste reguli, protejând astfel angajații și clienții, vom reuși să ținem lucrurile sub control.

Adică, tu nu vezi ca soluție, închiderea lor pe o anumită perioadă?

Nu! Nu cosider ca aceasta este soluția. Nu saloanele de înfrumusețare sunt cauza numarului mare de îmbolnaviri. Fiecare salon pe care l-am vizitat în ultimele luni, respecta normele sanitare impuse de către autorități.

Închiderea saloanelor nu face altceva decât să promoveze munca la negru, asta aducând cu sine mai puțin control sanitar și fiscal. În intimitatea casei, transformată în salon ‘de campanie’, regulile tind să fie uitate, iar riscurile cresc exponențial.

Combaterea muncii în spații neautorizate sanitar, nefiscalizate, este o prioritate pentru PADIR și un factor care m-a influențat să ader la acest patronat. În contextul actual, în care trăim cu teama că business-ul nostru va fi închis în orice moment, trebuie să avem o voce coerenta și unitară, care să aducă soluții concrete.

Cum crezi că s-ar putea să îmbunătați calitatea serviciilor de beauty?

Experiența mea internațională mi-a dat o sursă, aș putea spune aproape inepuizabilă, de idei. E adevarat că ne plangem că multe lucruri nu sunt reglementate în România, că în afară este mai bine. Dar trebuie să începem de undeva! Avem modele bune si demne de urmat care pot fi adaptate la ceea ce facem. Spre exemplu cursurile de laser cu care a luat naștere skincarepro.ro au la bază un model de cursuri modulare certificate de CIDESCO (Comité International d’Esthétique et de Cosmétology – Comitetul International de Estetică si Cosmetologie), una dintre cele mai importante organizații internaționale de estetică și terapii de frumusețe din lume. O organizație cu care PADIR colaborează în calitate de partener extern.

Standardul trebuie să fie întodeauna excelența! În aceste vremuri, în care clienții se gândesc de două ori înainte de a-și investi banii în ceva, fie personal, fie profesional, fie antreprenorial, trebuie să ne focusăm pe cele mai performante tehnologii, care generează cele mai bune rezultate. Și totul trebuie să pornească de la o educație a personalului, ca bază pe care se poate construi excelența.

Adesea îmi place să folosesc un exemplu, mai ales că specializarea mea este pe utilizarea echipamentelor de laser. Nu poți conduce un automobil fară să ai permis de conducere, fară să știi să conduci sau fără să cunoști legislația. Achiziționarea unui echipament performant în salon, generează nevoia de educație specializată a operatorului.

Dar cel care mânuiește echipamentul este doar o părticică a acestui puzzle.

Să nu îl uităm pe cel care a investește banii în echipament. El trebuie să știe pe ce dă banii, nu numai la nivel de nume al echipamentului sau al brandului. Investitorul trebuie să știe dacă piața solicită serviciul efectuat cu echipamentul vizat, care sunt costurile de întreținere ale acestuia, dacă recuperarea investiției în echipament este una realizabilă sau doar utopică și multe altele.

Pentru patronii de saloane sau esteticienele care doresc să investească într-un aparat de acest gen, am creat un curs special de Inițiere în Laser. Acest curs răspunde tuturor întrebărilor pre-achiziție.

 

Dar clientul final? Știe oare dacă serviciul pe care îl solicită îi va rezolva necesitatea de înfrumusețare?

Din păcate, în marea majoritate a cazurilor, nu. Așteptările sunt determinate de comunicarea incorectă a mesajelor. Realitatea este că doar educația scoate incertitudinea din promisiunile făcute si așteptarile pe care le au clienții finali. Și, din nou aici este un segment unde avem de lucru în România.

 La final ce alte lucruri dorești să împărtășești cu cititorii noștri?

Este o perioadă în care cu toții trebuie să ne reinventăm. Un moment perfect în care să descoperim cea mai bună variantă a noastră. O variantă care respectă regulile de bun simț, care pune preț pe o educație înaltă, care nu se mulțumește cu zicala “merge și așa” și care, în loc să se plangă de condițiile de aici, se pune pe treabă și caută soluții. Sunt mandră ca proiectul meu se află sub umbrela unui Patronat care are ca obiectiv ridicarea standardelor industriei înfrumusețării din România.

Interviu realizat de Carmen Burtea pentru ziarul News National.

Editor online: Florina Manea

Agentia de Publicitate Manpres prin News National nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agentia de Publicitate Manpres prin News National nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Agentia de Publicitate Manpres prin News National îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.newsnational.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Agentia de Publicitate Manpres prin News National în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.newsnational.ro

Următoarea știre

Raiffeisen Bank invita clientii IMM care vor sa aplice pentru schema de granturi sa isi deschida conturile dedicate

lun oct. 12 , 2020
Raiffeisen Bank invita clientii IMM care vor sa aplice pentru schema de granturi sa isi deschida conturile dedicate Raiffeisen Bank, in calitate de institutie bancara participanta la schema de ajutor de stat prevazuta in Ordonanþa de Urgenta nr. 130/2020 (programul de granturi pentru IMM-uri) anunta ca incepand de luni, 12 octombrie […]