Interviu cu doamna Mihaela Marcu, fondator STAR INTERNAȚIONAL și Președinte al Patronatului Județean al Femeilor de Afaceri IMM Botoșani

Mihaela Marcu, fondator STAR INTERNAȚIONAL și Președinte al Patronatului Județean al Femeilor de Afaceri IMM Botoșani

Interviu cu doamna Mihaela Marcu, fondator STAR INTERNAȚIONAL și Președinte al Patronatului Județean al Femeilor de Afaceri IMM Botoșani: “În acest sector, cu precădere destinat bărbaților, trebuie să perseverezi, să te folosești de intuiția feminină, să te autodepășești în fiecare moment în aceste condiții de criză financiară, a forței de muncă și, de ce nu, a valorilor morale.”

Mihaela Marcu a învățat să aibă încredere în forța proprie, sa-și asculte vocea și să se bizuiască pe ea. Nicidată nu s-a comparat cu alte persoane, niciodată nu a cerut permisiunea de a iubi, de a învăța, de a călători. A făcut și face mult voluntariat pentru binele comunității locale iar Patronatul pe care îl conduce este afiliat Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF. Pe scurt, am întalnit în Mihaela Marcu prototipul unei femei active, independente, voluntare și care preferă să spună întotdeauna adevărul, oricât de dureros ar fi. Și, deși conduce cu mână de fier o afacere într-un domeniu destinat cu precădere bărbaților, Mihaela poartă rochițe și încalță pantofi cu toc atunci când merge pe șantier.

      Trecem printr-o perioadă grea, cum ați abordat acest provocare la care toți am fost supuși, de altfel un aspect destul de spinos, atât mental cât și economic? Antreprenorii au fost puși în fața unei situații destul de dificile, nemaiîntâlnită până acum, cum vă descurcați pe plan local?

     Într-adevăr, traversăm o perioadă destul de grea. Am fost și suntem încă în stare de șoc pentru că nu știm cum se va termina, avem doar speranța că va fi bine. Cazurile de Covid -19 există și la noi și sunt alarmante, restricțiile impuse ne limitează foarte mult. Le respectăm și încercăm să ne descurcăm și să ne obișnuim cu acest mod de viață. Este o vorbă: românul se adaptează repede la orice situație. Este flexibil în gândire și acționează în consecință.

     În ceea ce mă privește, cred că cel mai bun lucru a fost că am acceptat situația și nu am intrat în panică. Am reușit să realizez acel echilibru interior care-ți dă forța necesară să faci saltul de la rutină spre schimbare. Din experiență am învățat că, în orice lucru ți se întâmplă, există și o parte pozitivă. Am analizat, am căutat și am găsit acea pozitivitate în a continua activitatea firmei STAR INTERNAȚIONAL pe care o conduc de foarte mulți ani. Am revizuit și am stabilit o nouă listă a priorităților și am luat decizii pe care, în condiții normale, nu le-aș fi materializat. În situații limită, trebuie să dai dovadă de mare flexibilitate și să ai încredere că ceea ce faci este bine, iar cel mai important lucru din punctul meu de vedere este faptul că Dumnezeu merge de mână cu oamenii puternici. Motivația de a continua mi-o insuflă și cei doi copii, Ștefan și Iustin, doi adolescenți minunati, responsabili la cei 17 ani, respectiv 13 ani, care s-au maturizat prea devreme. Cele mai fericite momente din viața mea sunt cele petrecute cu ei, chiar dacă sunt puține.                         

     În această perioadă pandemică am avut momente când am văzut Lumina în Întuneric și am crezut, cu tărie,  că rezolv ceea ce mi-am propus. Iată că, acest virus are și o parte bună! M-a făcut să devin mai puternică și mult mai inventivă.

 Concret, cum ați reușit să mențineți firma pe linia de plutire, în condițiile în care mulți agenți economici au sucombat și au fost nevoiți să trimită angajații în șomaj?

      Cum vă spuneam,  schimbarea a venit în primul rând în interiorul meu, în modul meu de a gândi, de a acționa și de a valoriza  oportunitățile pe care a trebuit să le valorific în favoarea firmei mele. STAR INTERNAȚIONAL are ca obiect principal de activitate comercializarea materialelor de construcții. Se impunea, deci o nouă abordare  a furnizorilor în vederea stabilirii unei noi strategii de colaborare.  Am reușit! Am dezvoltat activitatea intrând pe piața imobiliară cu lucrări de amenajări interioare și exterioare. Suntem în discuții, în diverse stadii de acceptare, cu firmele de consultanță în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile. Acestea sunt doar câteva din pârghiile pe care le-am folosit să redresez activitatea generală a societății noastre. Însă reușita ține și de calitatea oamenilor cu care colaborez și cărora le mulțumesc pentru altruismul de care au dat dovadă.

     Cu ce probleme vă confruntați ca antreprenor într-un domeniu deloc ușor pentru o femeie? Care sunt obiectivele importante pe care doriți să le abordați pe viitor?

     Prioritară în acest domeniu este forța de muncă și constatăm că nu mai avem specialiști. Majoritatea au plecat din țară, resimțim o lipsă acută de personal calificat. Nu găsim zidari, faianțari, tâmplari și lucrările trebuie executate la o bună calitate, altfel pierzi clientul. Ne descurcăm greu și încercăm să evoluăm de la o etapă la alta, în primul rând, noi, ca oameni. Având în vedere situația cu care se confruntă toți constructorii, implicit și eu,  am în proiect să inițiez, cu ajutorul CONAF, o serie de cursuri de calificare pentru meseriile care se caută pe piața muncii.

     Voi purta discuții cu antreprenorii din județul Botoșani, vom stabili noi modalități de colaborare în vederea susținerii reciproce și vom solicita oficialităților locale sprijin în vedea susținerii inițiativelor private.  Fac aici o paranteză și  vreau să fac cunoscut faptul că noi, agenții economici, ne implicăm în susținerea  diverselor activități culturale, știut fiind faptul că Botoșaniul este un oraș cultural. Nu poți să nu vibrezi când este vorba despre Eminescu, Enescu, Iorga sau Luchian, cei patru stâlpi pe care se sprijină întreaga spiritualitate românească, și să nu răspunzi solicitărilor organizatorilor de astfel de manifestări care mențin trează viața spirituală a locului!

     Ați amintit de CONAF. Sunteți președinta în comuniatea antreprenorială din Botoșani a acestei confederații apolitice. Cum armonizați efortul, destul de solicitant, ca manager de firmă cu responsabilitatea pe care o impune această funcție?

     Intrarea mea în CONAF se datorează, de fapt, doamnei LILIANA AGHIORGHICESEI, președinte al Patronatului Județean al Femeilor de Afaceri din IMM Suceava și prim-vicepreședinte al CONAF, una dintre doamnele de succes din Bucovina. Dânsa este un model de probitate etică și profesională care m-a inspirat. Carismatică și altruistă, te cucerește prin modestia și bunăvoința cu care îți transmite curajul de a nu renunța și de a fi puternic și încrezător că reușești.    Mai ales într-un domeniu dificil  ca cel în care lucrez eu. În acest sector, cu precădere destinat bărbaților, trebuie să perseverezi, să te folosești de intuiția feminină, să te autodepășești în fiecare moment în aceste condiții de criză financiară, a forței de muncă și, de ce nu, a valorilor morale.

    CONAF este o confederație, așa cum ați spus, apolitică din care fac parte antreprenori în mare lor parte fiind FEMEI. Am folosit majuscule pentru că toate femeile din CONAF sunt femei puternice, inteligente, cu inițiativă și activează în diverse domenii de activitate cu rezultate remarcabile. Sunt soții, mame și femei de afaceri de mare succes. Apartenența la un asemenea grup te mobilizează și, în același timp, te onorează. Doamna  Cristina Chiriac, președinte al CONAF la nivel național, este sufletul acestei organizații. Vizitele în teritoriu, dialogurile purtate la întrunirile cu filialele din țară, relaționarea sinceră și transparentă, face să crească în noi acel sâmbure de încredere că putem schimba mentalități și că putem construi o Românie mai bună pentru generațiile următoare.

Interviu realizat de Carmen Burtea pentru ziarul News National.

 

Editor online: Florina Manea

Agentia de Publicitate Manpres prin News National nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agentia de Publicitate Manpres prin News National nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Agentia de Publicitate Manpres prin News National îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.newsnational.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Agentia de Publicitate Manpres prin News National în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.newsnational.ro

One thought on “Interviu cu doamna Mihaela Marcu, fondator STAR INTERNAȚIONAL și Președinte al Patronatului Județean al Femeilor de Afaceri IMM Botoșani

Comments are closed.

Următoarea știre

STS nu dezvoltă o aplicație bazată pe colectarea informațiilor de localizare a persoanelor, ci o funcționalitate suplimentară a aplicației Corona-Forms

lun nov. 2 , 2020
Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public referitoare la sistemele informatice dezvoltate de Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru Ministerul Sănătății care să sprijine prevenirea răspândirii noului coronavirus și ca urmare a solicitărilor mai multor trusturi de presă, pentru corecta informare a cetățeniilor, Biroul de presă al STS face următoarele […]